۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۵۵

استاندار قم مطرح کرد؛

لزوم اقناع سازی در زمینه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی

لزوم اقناع سازی در زمینه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی

قم-استاندار قم با بیان اهمیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تسریع در امر واکسیناسیون گفت: باید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تسریع در امر واکسیناسیون به سمت اقتاع سازی قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر؛ سید محمد تقی شاه چراغی شامگاه چهارشنبه در جلسه هفتگی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد ضمن تشکر و تقدیر از زحمات و مدیریت مطلوب استاندار سابق بهرام سرمست در برگزاری منظم جلسات این ستاد بیان کرد: برای حفظ سلامت و جان مردم و برای توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم چنین ترغیب به سمت تزریق واکسن باید به سمت اقناع سازی حرکت نمائیم.

استاندار قم افزود: وقتی که علما و مراجع عظام در زمینه شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن تاکید و سفارش دارند دیگری درنگی وجود ندارد.

به گفته وی، با توجه به بازدیدی که شب گذشته از دو بیمارستان استان داشتیم و طبق گفته‌های بیماران و همراهان آنها، بیشترین افرادی که درگیر بیماری بودند واکسن نزده‌ها هستند برای ترغیب و ایجاد انگیزه برای واکسیناسیون باید از ظرفیت ائمه جماعت و هم چنین بسیج استفاده کرد، همچنین برای نظارت بیشتر بر اصناف و ادارات باید اتحادیه‌ها و مدیران خود دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند.

شاهچراغی در ادامه افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به طور هفتگی نسبت به وضعیت رعایت بهداشتی فردی و هم چنین واکسیناسیون کارکنان خود نظارت و گزارش وضعیت ارائه کنند، از پایگاه‌های بسیج و محلات هم برای تسریع در امر واکسن هم باید بهره بگیریم.

استاندار قم با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین برای تأمین تجهیزات بهداشتی مدارس به وِیژه مدارس کم برخوردار عنوان کرد: باید از خیرین در زمینه تأمین تجهیزات و اقلام بهداشتی به ویژه ماسک استفاده کرد و در مدارس کم برخوردار و مناطق حاشیه ایی و بی بضاعت باید بیشتر این امر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5348877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha